حلا شيحة تؤيد حديث زوجها معز مسعود عن أزمتها مع تامر حسني بسبب كليب «بحبك»

أيدت الفنانة حلا شيحة، حديث زوجها الداعية معز مسعود عنها، بعد أزمتها مع الفنان تامر حسني، بسبب نشر فيديو كليب «بحبك» الذي تشارك فيه مع تامر حسني من خلال مشاهد فيلم «مش أنا» منذ أيام على موقع «يوتيوب».
وأعادت حلا شيحة نشر منشور كتبه زوجها عنها على حسابه الشخصي بـ«انستجرام» مدافعا عن قراراتها الأخيرة وتبرئها من مشاهدها في فيلمها مع تامر حسني.
وقال مسعود في المنشور: «إلى زوجتي الغالية حلا، قادر أفهم انزعاجك نتيجة مرور وقت كبير على تصوير الفيلم ده بسبب كورونا وإن حياتك اتغيرت زي ما أنت قولتي في البوست بكل احترام.. قادر كمان أفهم انزعاجك من التركيز على المشاهد دي وتجميعها رغم الوعد الشفهي بتجنب ذلك من صناع العمل، خصوصا مع نزول الكليب في توقيت له قدسية كبيرة بالنسبة لنا».

وأضاف مسعود: «لو كنا نعرف إن الوعد مش كافي علشان يحل المشكلة دي كنا مشينا في حلول تانية.. اللي بينك وبين ربنا فيما يخص أجورك عن أعمالك السابقة مش مضطرة تقوليه لحد». وتابع: «متشغليش بالك بأي كلام بيتقال بغير علم… وقادر أفهم قصدك لما اتكلمتي عن نوع معيّن من المشاهد يعني نوع معيّن من الفن ومش تعميم على الفن كله.. وعاوز أفكرك يا حبيبتي إن رحلتنا هي رحلة بحث عن الحق والخير والجمال».
وواصل قائلا: «الشجعان زيك بس هم إلى بيمشوا الرحلة بصدق وإصرار لحد ما يوصلوا.. مهما كترت المحطات.. مهما كان الألم والحيرة واللخبطة.. مهما كان الهجوم والخذلان والمزايدات.. مهما كان التمن إلى بيتدفع».
وأكمل: «الشجعان زيك بس هم إلى بيراجعوا نفسهم وبيعترفوا بأخطائهم ويصلحوها.. ده غير إن المشهور رحلته بتكون تحت المجهر.. وتاني بقولهالك يا حبيبتي.. رحلتنا واحدة».

وكانت الفنانة حلا شيحة،قد هاجمت، الفنان تامر حسني بعد طرحه فيديو كليب «بحبك» من فيلم «مش أنا»  والذي يحتوي على مشاهد رومانسية بينهما، وألغت متابعتها له على موقع «إنستجرام» لافتة إلى أنها كانت قد تلقت وعدا منه باحترام رغبتها وبعض طلباتها.

ونشرت حلا شيحة عبر حسابها على موقع «إنستجرام» صباح الخميس بوستر فيلم «مش أنا»، وقالت: «أنا اتفاجئت جداً بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم وفي أيام ذي الحجة ايام مباركة و خصوصاً بعد اخر بوست نزلته و وضحت فيه انا ايه»

وأضافت: «اتفاجئت اكتر خصوصاً بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده انه حيحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات واكدلي انه حيحترم رغبتي».

وكانت «شيحة» قد تبرأت من فيلم «مش أنا» في 25 يونيو الماضي، حيث قالت  «بالنسبة لفيلم (مش أنا) الحقيقة أنه تم تصويره من اكتر من سنة ونص وبسبب ظروف كورونا أتأخر جدا نزوله وانا كمان حالي اتغير واتجوزت الحمد لله والفيلم فعلا بقى (مش أنا)».

لكن تامر حسني نشر عبر حسابه على موقع «إنستجرام» يوم الأربعاء أغنية «بحبك»، وهي إحدى الأغاني التي يتضمنها الفيلم تم بثها على موقع يوتيوب الثلاثاء، وعلى إثر ذلك ألغت شيحة متابعتها لتامر حسني عبر «انستجرام» ونشرت تدوينتها الأخيرة.

وقالت حلا شيحة في تدوينتها على «إنستجرام»: «انا عارفة ومتاكدة ان زملائي جواهم خير بس للاسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الامور صح»

وعن فيديو كليب أغنية «بحبك»، قالت «شيحة»: «بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وانا عيطت لاني شفت نفسي في المشاهد دي .. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط ولازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة اننا بنغفل وبننسى».

وأضافت: «انا مش حتكسف من حد انا تبت من المشاهد دي وهي لا تصح وأنا غلطت وبصلح واهم حاجة ان ربنا يرضى عني لأن في الاخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا اغلبنا ناسينها إلا القليلين منا».

وتابعت: «الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن».

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *