شريف منير يظهر مع ابنتيه فريدة وكاميليا: اللي شتموني بيكلموني بالدين.. ولازم نحط حدود للناس اللي بيحددولنا حياتنا (فيديو)

بشكر كل من دعموني وأطالب بوقفة قوية لازم نبقى ايد واحدة ضد أي أذى أو تنمر

عبد الرحمن بدر

نشر الفنان شريف منير، مقطع فيديو في حسابه على «انستجرام»، ظهر فيه مع ابنتيه فريدة وكاميليا بعد الهجوم الذي تعرضتا له، على خلفية صورتهما على «انستجرام».

وقال شريف منير: «اللي شتموني بيكلموني بالدين.. بشكر كل من دعموني اللي طالبة منكم وقفة قوية لازم نبقى ايد واحدة ضد أي أذى أو تنمر أو يتجاوز حدوده قدم بلاغ، الاهتمام غير طبيعي من النائب العام والناس فارقة معاها لازم نحط حدود للناس اللي بيحددولنا حياتنا».

 وأضاف: «ياما دقت على الرأس طبول وعدينا.. والموضوع ده هيعدي ومش هيبقى في بعد كده على مواقع التواصل الاجتماعي لفظ واحد غلط .. أنا مستني بقى الناس الملايكة يردوا علينا ويقولولنا كلام عشان كله هيبقى بحسابه».

وقال منير: «بلاش تسكتوا واعملوا بلاغات لمباحث الإنترنت وهيتم اتخاذ اللازم، دول بناتي اللي اتهانوا عشان أنا كنت فرحان بيهم، الرد هيكون جامد وبينا وبينكم الأيام»، وقالت ابنته فريدة: «عايزة حقي وحقي هيرجعلي»، وقالت ابنته كاميليا: «ما أحبش إن حد يهين أبويا وعايزة حقي».

يذكر أن واقعة نشر الفنان شريف منير صورة لنجلتيه على مواقع التواصل الاجتماعي، واضطراره لحذفها بعد سيل من الهجوم قبل أن يعيد نشرها مرة أخرى، أثارت العديد من ردود الفعل الغاضبة بسبب الهجوم الذي تعرض له منير وبناته، وهدد الفنان بمقاضاة من يسيئ له ولبناته، وتلقى الفنان رسائل دعم ومسانده من العشرات على مواقع التواصل الاجتماعي.

بدأت القصة بصورة نشرها منير لابنتيه كاميليا التي تبلغ من العمر 12 عاما وفريدة (16 عاما)، ليفاجأ بتعليقات مسيئة من قبل بعض متابعيه على وسائل التواصل، ما دفعهما مع والدتهما للضغط على منير من أجل حذف الصورة.

وعلّق منير: «الإفراط في حسن النية قد يكلفك الكثير»، وتابع: «بعد مانزّلت صورة بناتي، فريده ١٦ سنة وكاميليا ١٢ سنة، وشوفت تعليقات من ناس مرضى، جرحوا بناتي وجرحوني مسحت الصورة».  

لكن الفنان قرر إعادة نشر الصورة مرة أخرى، مع توجيه رسالة قاسية لأصحاب التعليقات المسيئة، قائلا: «امبارح نزلت صورة بناتي ولقيت تعليقات من ناس مريضة.. جرحوني وجرحوا بناتي».

كما أوضح أنه تحت ضغط ابنتيه وزوجته حذف الصورة، إلا أنه قرر لاحقا إعادة نشرها، معتبرًا أن «شوية الهمج المتخلفين دول مش هما اللي هيحددوا أنشر إيه ومانشرش إيه».

ووجه الفنان تحذيرا شديد اللهجة لأي شخص يتواجد على صفحاته على مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكداً أنه في حال تعدى أي شخص الحد المسموح به فسيلجأ إلى الحل القانوني، الذي يصل إلى السجن في بعض الأحيان.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *