بعد رحيل رمضان صبحي.. وائل جمعة يؤكد: عمر ما حد يلوي دراع الأهلي.. والفترة اللي فاتت فيها دروس لإدارة النادي

كتب- حسن مصطفى 

أكد وائل جمعة، لاعب منتخب مصر والنادي الأهلي السابق، الخميس، إن بقاء ورحيل بعض اللاعبين عن الأهلي خلال الفترة الماضية يحمل عدة دروس لإدارة النادي في التعامل مع اللاعبين، مشددا على أن «عمر ما حد يلوي دراع النادي الأهلي»

وكتب وجمعة عبر حسابه على موقع تويتر يوم الخميس: «الفتره اللي فاتت واللي حصل فيها من بقاء ورحيل بعض اللاعبين عن الأهلي وما يحدث حاليا فيها دروس كتيره جدا لإداره نادينا في التعامل مع اللاعبين  اهمها بس اللي باعك مره هيبيعك الف مره، وفي برضه اللي اشتراك هيفضل متمسك ويبيع الدنيا والفلوس علشان خاطرك ومع ذلك بياخد وبيتقدر من النادي».

وأضاف جمعة أن «التاريخ حاضر علشان  يفكرنا كنا ليه كويسين في النقطه دي.. أولا العقود كانت خمس سنين وقبل نهاية العقد بسنتين لو مجددتش مع السلامة أو تتجمد وفي الف لاعب بتمني يلعب عندك».

وتابع مدافع الأهلي الذي اعتزل اللعب في العام 2013: «ثانيا مش احنا اللي بنعمل تماثيل عجوه  وعمر ماحد يلوي دراع النادي الاهلي.. دائما وابدا سيظل الاهلي بمن حضر».

يذكر أن النادي الأهلي قد أعلن مساء الأربعاء أن اللاعب رمضان صبحي أبلغ أمير توفيق مدير التعاقدات بالنادي برغبته في الانتقال لبيراميدز، وبناء على ذلك أصبح اللاعب خارج حسابات الأهلي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *