حسام داغر عن حالته الصحية: خرجت من العناية المركزة ومن الوضع الحرج اللي كنت فيه 

كتبت: ليلى فريد  

طمأن الفنان حسام داغر جمهوره على حالته الصحية، وذلك بعد مروره بأزمة صحية تسببت في دخوله العناية المركزة دون الكشف عن تفاصيل مرضه. 

وكتب حسام داغر عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي (فيس بوك): الحمدلله رب العالمين قدر ربنا ولطف بيا في الأزمة الصحية اللي مريت بيها اليومين اللي فاتوا، ولولا فضل ربنا وتدخل فريق الأطباء الحمدلله، وخرجت من العناية من وضع الحرج اللي كنت فيه، بشكر فريق الأطباء في مستشفى الشيخ زايد التخصصي، تحت إشراف د.أحمد سمير، نائب مدير المستشفى. 

وأضاف: بشكر دكتور أشرف زكي، لمتابعته الوضع إلى أن استقرت حالتي، الحمدلله، وبشكر أخويا وصاحبي حمزة العيلي لأنه هو اللي لحقني وأصر ونقلني المستشفى من البيت وأنا تعبان هو وأحمد أخويا ووقفته جنبي في المستشفى. 

وتابع: حابب أشكر واطمن كل الناس اللي كلموني واطمنوا عليا وجم ليا المستشفي أو البيت، أنا الحمدلله تحت الرعاية الطبية في البيت وبحاول أرد على كل اللي بعتلي أو اطمن عليا واحد واحد، لأن كلمه شكراً قليلة حقيقي على اللي حسيت بيه من حب واهتمام كبير مالي قلوبكم ودعوات الناس الكتير ليا بالشفا هي اللي سرعت علاجي وعجلت بشفائي  .. الحمدلله علي كل شيء. 

يذكر، أن داغر عن تعرضه لوعكة صحية مفاجئة لم يكشف عن تفاصيلها، موجهًا رسالة لجمهور وأصدقائه بالدعاء له بالشفاء العاجل، وكتب  عبر صفحته الرسمية: بمر بوعكة صحية …. صدقوني الانسان ضعيف قوي تجاه اي حاجه ، تعالوا ندعي لكل مريض بالشفاء و برفع الابتلاء ، يهون علينا جميعاً ، وشكرا يارب على كل حاجة وكل نعمة وقوينا يا حبيبي يا سميع الدعاء. 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *